Eerste dag: Rome - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Ad en Helmy Sanders - WaarBenJij.nu Eerste dag: Rome - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Ad en Helmy Sanders - WaarBenJij.nu

Eerste dag: Rome

Door: Ad en Helmy

Blijf op de hoogte en volg Ad en Helmy

01 Mei 2018 | Nederland, Utrecht

Toen onze grote dozen met fietsen werden uitgeladen tussen de gewone bagage op het vliegveld van Rome, keken we elkaar opgelucht aan. Ze waren ongeschonden overgekomen; dus uitpakken, banden oppompen, sturen recht, tassen eraan en we liepen met fiets en al de aankomsthal in Rome in.

In de maanden ervoor had ik met veel moeite twee fietsendozen geregeld bij Co van Beek, de fietsenmaker aan de Springweg. Maar hoe krijg je twee ingepakte fietsen op Schiphol. Met de trein? Teveel sjouwen. In de auto passen ze niet. Een bus lenen lukte niet. Veel discussie thuis. Dus Helmy was er daarna al snel uit: dan maar twee andere dozen kopen op het vliegveld. Ze vond dat ik bleef hangen in mijn plan van aanpak en niet snel genoeg schakelde... Nu, achteraf gezien heeft ze gelijk. Zoals altijd.... Ondanks mijn vele voorbereidend werk staan de dozen van Co nog in de werfkelder en wij zijn in Italië.

We hebben op een heerlijke camping 20 kilometer boven Rome overnacht.

• 01 Mei 2018 - 21:42

Peter:

Wat fijn dat je een keer naar je (slimme vrouw) geluisterd hebt :-)